Програма для
дітей із ЗПР
3 клас
математика
Повторення вивченого у 2 класі (6 год). Усна і
письмова нумерація чисел в межах 100. Додавання і віднімання чисел в межах 100.
Назви компонентів і результати дій додавання, віднімання, множення і ділення.
Способи перевірки обчислень. Таблиці множення чисел 2, 3 та ділення на 2, 3.
Ознайомлення з деякими буквами латинського алфавіту. Знаходження значення виразу
зі змінною, зокрема, коли змінна міститься у виразі двічі. Місяці пір року. Дні
тижня. Рік і місяць. Число днів у місяці. Календар. Буквене позначення геометричних
фігур. Розв’язування складених задач на дії різного ступеня.
Множення чисел 4, 5, 6, 7, 8, 9 та ділення на 4, 5, 6,
7, 8, 9 (42 год). Взаємозв’язок дій множення і ділення. Перевірка дій множення
і ділення. Ділення рівних чисел. Відношення «більше в», «менше в». Кратне
порівняння чисел. Розуміння понять «поло вина», «третина», «чверть», «частина
числа». Знаходження частини числа. Знаходження числа за його частиною. Таблиці
множення чисел 4, 5, 6, 7, 8, 9 і відповідних випадків ділення на 4, 5, 6, 7,
8, 9. Ділення з остачею.
Усна і письмова нумерація чисел в межах 1000 (15 год).
Лічба сотнями. Позиційне значення цифр у позначенні трицифрового числа. Поняття
«трицифрове число» і «одиниця третього розряду». Представлення трицифрового
числа у вигляді суми розрядних доданків. Називання чисел у прямому і зворотному
поряд ку в межах 1000. Запис три цифрових чисел. Значення нуля у записі чисел.
Порівняння трицифрових чисел. Обчислення, які виконуються на основі знання нумерації
(200 + 60, 450 – 50, 350 – 300, 500 +1). Одиниці вимірювання довжини –
міліметр, сантиметр, дециметр, метр, кілометр. По значення мм, см, дм, м, км.
Співвідношення між одиницями вимірювання довжини: 1 км =1000 м, 1м = 100 см, 1 см =10 мм.
Додавання і віднімання в межах 1000 (15 год). Усне
додавання і віднімання чисел без переходу через роз рядну одиницю (300 + 500,
660 + 300, 550 + 30, 405 + 2, 230 + 140, 700–200,
350 – 20, 608 – 4, 740 – 130). Письмове додавання і віднімання
трицифрових чисел. Числові вирази з дужками і без дужок. Знаходження значень
буквених виразів, які містять одну–дві
змінні (а + 25, а – 55, а + b, а – b). Розв’язування рівнянь на основі
взаємозв’язків між компонентами дій. Розв’язування нерівностей з одним невідомим.
Одиниці маси (кілограм, грам, центнер). Співвідношення між одиницями маси: 1
кг=1000 г, 1 ц=100 кг. Грошові розрахунки. Залежність між ціною, кількістю,
вартістю. Перетворення одиниць вимірювання величин, їх порівняння.
Розв’язування арифметичних задач на 2–3 дії.
Множення і ділення в межах 1000 (28 год). Множення
суми на число. Множення на 10 і на 100. Множення двоцифрового числа на
одноцифрове. Ділення числа на добуток. Ділення двоцифрового числа на добуток.
Ділення і множення трицифрового числа на одноцифрове.
Множення суми на число і числа на суму. Ділення суми на число. Перевірка
множення і ділення. Ділення з остачею.
Знаходження значень виразів зі змінною вигляду а : 6,
b : 3, а : b при даних значеннях змінних.
Час. Одиниці вимірювання часу (секунда, хвилина, годи
на, доба, тиждень, рік, століття). Позначення одиниць вимірювання часу: с, хв,
год. Спів відношення між годиною, хвилиною, секундою. Визначення часу за
годинником.
Кут. Види кутів. Прямокутник, квадрат.
Периметр трикутника, прямо кутника, квадрата, многокутника.
Знаходження довжини сторін квадрата за його периметром. Побудова прямокутників
і квадратів на папері в клітинку за даними довжинами сторін. Коло. Радіус.
Текстові задачі на 2–3 дії (до давання. віднімання,
множення і ділення), які включають знаходження невідомого компонента.
Складені задачі, які включають збільшення (зменшення)
числа у кілька разів. Задачі на знаходження суми двох добутків та обернені до
них.
3 клас
читання
Твори про рідну мову. Вірші, оповідання, прислів’я,
загадки про любов до рідної мови, про те, чому важливо вміти володіти нею. Похвала
книгам. Оповідання, вірші, казки про книги, їхню користь для людини, про
книгарні для дітей.
Усна народна творчість Народні героїко-фантастичні
(чарівні) казки, прислів’я, приказки, загадки, скоромовки, лічилки, смішинки.
Літературна казка Авторські героїко-фантастичні
(чарівні) казки про таємничі, зачаровані, незвичні місця, предмети, істоти
П’єса–казка
БайкаVI
Поетична світлиця Про життя і творчість українських
поетів: Марійки Підгорянки, Наталі Забіли, Михайла Стельмаха, Платона Воронька,
Дмитра Павличка
Світ у мені і в світі я Оповідання, вірші, казки про
справи дітей та про їхній зв’язок з навколишнім світом.
3 клас Мова
і мовлення
Слухання і розуміння усного мовлення (протягом року)
Сприймання на слух усного мовлення (слів, словосполучень, речень, нескладних
зв’язних висловлювань) Розрізнення на слух різних текстів (казки, оповідання, вірша),
визначення типу мовлення (розповідь, опис, міркування). Усвідомлення елементів
фактичного змісту ( тема, мета, дійові особи, місце і час дії).
Говоріння (протягом року) Розвиток уміння регулювати
дихання, силу голосу, темп мовлення. Розвиток уміння читати напам’ять вірші,
прозові тексти. Складання діалогів з опорою на допоміжні матеріали і без них.
Знання та дотримування правил мовленнєвого етикету, культури спілкування.
Переказування текстів з опорою на план або опорні слова.
Складання зв’язних висловлювань (розповіді, опису, мір кування) з допомогою допоміжних
матеріалів і самостійно.
Читання (протягом року) Читання вголос та мовчки,
миттєве пізнавання добре відомих слів та словосполучень. Читання, правильне
інтонування речень, що містять звертання, однорідні члени. Читання слів,
написання яких не збігається з вимовою. Читання текстів, які мають різ не
комунікативне навантаження (інструкції, листи, повідомлення, оголошення і т. ін.)
Читання і запам’ятовування правил, дотримання правил в
усному і писемному мовленні.
Письмо. Писемна мовленнєва діяльність (протягом року)
Складання і записування підписів під малюнками. Складання і записування речень,
зв’язаних між собою, що передають зміст малюнків. Складання і записування діалогів
(2–3 репліки) Робота з деформованими реченнями та текстом.
Писемний переказ за колективно складеним планом, з
опорою на допоміжні матеріали.
Складання інформаційного повідомлення та пояснення
(записки, привітання, запрошення та ін.).
Знання про мову. Мовні вміння Мова і мовлення Мова як
засіб людського спілкування. Рідна мова і споріднені мови.
Розрізнення усного і писемного мовлення. Культура
мовлення та спілкування. Діалог. Форми звертання, слова ввічливості. Сила
голосу і темп мовлення в процесі читання, говоріння.
Текст. Зіставлення тексту з групою речень, тематично
близьких за змістом. Будова тексту ( зачин, основ на частина, кінцівка). Заголовок.
Тема і мета у текстах розповідях, описах, міркуваннях. План тексту. Поділ
тексту на логічно завершені частини. Спостереження за роллю абзаців,
дотримування абзаців.
Засоби змістового зв’язку між реченнями в тексті (
слова він, вона, воно, цей, ця, це, той, та, те).
Переказ (усний та письмовий) текстів розповідей та текстів
описів за поданим та колективно складеним планом. Довільний та вибірковий переказ
(усно). Побудова розповідей (усно), складання художніх та науково популярних
описів (без уживання термінів).
Побудова текстів міркувань, складання текстів інструкцій.
Написання листа, складання привітань і запрошень на
свято. Розширення уявлень про культуру мовлення і культуру спілкування.
Речення Зміст та інтонаційне оформлення речення.
Розповідні, питальні та спонукальні речення. Розрізнення на слух окличних і
неокличних речень.
Розділові знаки наприкінці речень.
Звертання, розділові знаки при них.
Зв’язок слів у реченні. Встановлення смислового й
граматичного зв’язку між словами в реченні за допомогою питань від головного
слова до залежного: вітає (кого ? з чим?) маму зі святом. Головні члени речення
(підмет і присудок). Побудова та поширення речень за зразком, питаннями,
схемами.
Слово. Значення слова Спостереження за прямим і
переносним значенням слів, багатозначністю, омонімією (без уживання термінів).
Уявлення про синоніми та антоніми. Спостереження за їх роллю в тексті.
Ознайомлення з найпоширенішими фразеологізмами, новими словами (неологізмами), словами,
які вийшли з ужитку. Практичне розрізнювання українських та російських слів,
лексичної норми та ненормативної лексики.
Будова слова Поняття про закінчення й основу слова.
Закінчення як засіб зв’язку слів у реченні. Частини основи: корінь, префікс,
суфікс. Корінь. Розрізнення спільнокореневих слів і слів, що однаково звучать,
але різних за значенням. Слова з ненаголошеними (е), (и) в корені слова, які
перевіряються наголосом. Слова з ненаголошеними (е), (и) в корені слова, що не перевіряються
наголосом. Дзвінкі приголосні в кінці слів та перед глухими.
Префікс Спостереження за словотворчою роллю префіксів.
З’ясування значення слів з різними префіксами. Розрізнювання префіксів і
прийменників. Апостроф після префіксів перед я, ю є, ї. Перенос слів з
префіксами. Суфікс. Спостереження за роллю суфікса у спільнокореневих словах.
Творення слів з найуживанішими суфіксами. Спостереження за збігом однакових
приголосних на межі кореня і суфікса (денний, осінній). Поділ таких слів для
переносу.
Частини мови Загальне поняття про самостійні частини
мови. Спостереження за словами, що відповідають на питання хто? що? який? яка?
яке? які? що робить? що роблять? Порівняння слів за значенням, запитанням,
роллю в реченні.
Іменник Загальне поняття (питання, значення, роль та
зв’язок з іншими словами). Іменники, що означають назви істот та неістот.
Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках. Рід іменників:
чоловічий, жіночий, середній. Змінювання іменників за числами (однина, множина)
Іменники-синоніми, іменники-антоніми.
Прикметник Загальне поняття про прикметник (питання,
значення, роль у реченні). Пряме і переносне значення прикметників. Прикметники-синоніми,
прикметники-антоніми. Уживання прикметників у тексті. Змінювання прикметників
за родами та числами у сполученні з іменниками.
Дієслово Загальне поняття (питання, роль у реченні).
Зв’язок дієслова з іменником Дієслова-синоніми, дієслова антоніми. Час дієслова.
Змінювання дієслова за часами, розпізнавання часових форм у тексті. Не з
дієсловами.
Графічні навички письма. Техніка письма. Культура
оформлення письмових робіт Закріплення графічних навичок письма. Виконання
пальчикової гімнастики для розвитку дрібної моторики та вправ для упередження
оптичної дисграфії. Виконання графічних вправ розчерків. Закріплення вміння
правильно писати малі і великі букви за такими групами: 1) і, і, ш, и, п, т, р, ь, й; 2) у, ц, щ, Ц, Щ, Й, Ч, ч; 3) л, м, Л, М, я, А, г, Г; 4) с, С, о, О, є, а, д, б, ф, Е; 5) І, І, Г, П, Т, У; 6) З, з, ж, Ж, х, Х; 7) Н, н, К, к, Ю, ю, Б, Ф,
в, е, Д, В, Р, Ґ, ґ. Удосконалення навички безвідривного з’єднання букв з
наростаючою кількістю відповідно до індивідуальних можливостей ( ши, сі, вес,
осл, Сем, Неро та ін). Перехід на письмо в сітці в одну лінійку з дотриманням
належної висоти, ширини, нахилу букв. Дотримання охайності при оформленні
письмової роботи у зошиті.
Повторення вивченого за рік Слова, вимову й правопис
яких слід запам’ятати: адреса, айстра, бібліотека, гриміти, грім, директор,
каструля, кватирка, кипіти, кишеня, колектив, коридор, кукурудза, минулий,
ознака, пиріг, п’ятниця, радіо, секунда, хвилина, черевики.
Немає коментарів:
Дописати коментар